fredag 10 december 2010

Taket klart i Svågadalen

Gården Jons med Gammelbyggningen i bildens mitt.
En solig och klar vintermorgon då termometern visade minus 22 grader begav jag mig längs vintriga vägar till Svågadalen för att slutbesiktiga taket på Gammelbyggningen vid gården Jons i Ängebo, som jag har berättat om tidigare här. Trots det kalla vädret den senaste tiden har renoveringsarbetet fungerat enligt planerna, men att göra plåtarbete runt skorstenarna när det är 20 grader kallt är ju inte alldeles enkelt precis. Nu är tegeltaket tätt och bör kunna skydda denna byggnad på ett bra sätt under lång tid framöver. Arbetet godkändes utan några anmärkningar vid slutbesiktningen och jag kommer att skriva ett slutbesiktningsprotokoll så att det finns dokumenterat för framtiden vad som har gjordes under denna renovering.
Slutbesiktning av takrenoveringen. Från vänster ses Erik Andersson, Björn Åström, båda Öhmans byggnadsvård, samt fastighetsägaren Bernt Jons.
Gammelbyggningens förstukvistar i morgonsolen.
Hemfärd mot Ljusdal med många vintriga vyer.

Inga kommentarer: